fredag 3. desember 2010

PEDLEAKS PLAKATEN

Den pedagogiske virkelighet i skole og barnehage og andre steder beskrevet i forskning, offentlige dokumenter og media er i økende grad konstruert i samsvar med offentlige politiske interesser, ofte bygd på sekundære kilder og elektroniske dataarkiver som det er vanskelig for andre enn innvidde å få adgang til. Mer realistisk og sann opplysning om dagens pedagogisk virkelighet krever nye førstehåndsbekrivelser og at man får tilstrekkelig innsyn i den konstruerte virkelighet, dens dokumentasjon og forutsetninger.
Hensikten med PEDLEAKS er å bidra til mer realistisk og sann opplysning om den pedagogiske virekelighet i skole, barnehage og andre steder. PEDLEAKS virksomhet er i forlengelsen av undersøkende journalistikk og kritisk forskning.

PEDLEAKSer en maktkritisk tankesmie. Vi vil publisere interessante synspunkter på dagens pedagogiske virkelighet. Politisk er vi ikke fra høyresiden, ikke fra venstresiden og heller ikke ovenifra. Mest er vi nedenifra.
Vi er interessert i kontakt med alle som kan bidra med opplysning/dokumentasjon om hva som foregår i dagens barnehager, skoler og på andre pedagogiske arenaer. Slik informasjon kan offentliggjøres gjennom Pedleaks.

Publiseringregler for PEDLEAKS:
1)     Saker vi skriver om skal være i samsvar med Pedleaks hensikt (se over).
2)     Sakene skal ha allmenn interesse.
3)     Alle kilder som ikke allerede er offentlig kjent forblir anonyme.
4)     Alle navn i dokumenter anonymiseres.
5)     Vanlige krav til kildekritikk vil bli fulgt.
Eller toby@pedleaks.com

1 kommentar:

  1. Dette ser spennande ut. Skulekvardagen er ofte langt unna den politisk vedtekne offentlege norske skulen. Ser fram til å få realistisk og sann omtale av skulen. Berre det kan forandra den til det betre.

    SvarSlett